maandag 4 mei 2009

Dag 3 Anaheim -->Yucca Valley 209 mijl/ 329,6 km
vrijdag 23 juli 2004

In verschillende reisverslagen hadden wij gelezen dat het verstandig was om een piepschuim koelbox aan te schaffen, dus wijst de receptionist ons de weg naar de “Food for Less” supermarkt (vergelijkbaar met de Aldi-markt) waar we er voor nog geen $3,= al een koelbox in ons bezit hebben. Verder nog een mes en een snijplank gekocht voor de toekomstige picknicks en toen konden we op weg. De planning was dat we vandaag naar de Universal Studio’s zouden gaan. Ik ging er vanuit dat de studio in Anaheim naast Disneyland was gevestigd, vandaar ook de overnachting in Anaheim. Hoe ik daar nou bij kwam geen idee, maar het ligt dus veel meer richting Hollywood. We besluiten daarom vandaag niet naar Universal Studio’s te gaan. We sluiten de vakantie immers ook in Los Angeles af en hebben voor die laatste dagen toch geen programma. De geplande eindbestemming van vandaag blijft ongewijzigd: Palm Springs.
’s Ochtends is het al vroeg lekker weer maar vanaf 11 uur wordt het opeens erg warm. Het is heerlijk rustig op de weg waardoor je meteen het weidse Amerika gevoel krijgt. Als we de Interstate 10 verlaten om de afslag naar Palm Springs te nemen wordt het landschap werkelijk desolaat. Een stenige droge bodem met overal windmolens! In Palm Springs doen we een luxe winkelstraat aan waar veel winkels gesloten zijn; zomer sluiting in verband met het warme weer. Andere winkels hebben daar wat opgevonden en hebben een soort sproei-installatie aan de luifel hangen waardoor er een fijne nevel neerdwarrelt en het minder warm lijkt. Aan de andere kant van de stad bezoeken we nog een overdekt winkelcentrum en kopen een batterijoplader voor het Amerikaanse elektriciteitsnet. We besluiten niet in Palm Springs te blijven maar alvast door te rijden naar Yucca Valley. In Yucca Valley vinden we een slaapplaats bij Motel Sands. Helaas een motel zonder zwembad. We doen wat inkopen bij het er naast gelegen winkeltje; een zonnehoed en omdat er een magnetron op de motelkamer stond kopen we een magnetronmaaltijd. Dat hebben we dan ook een keer geprobeerd maar wij zijn geen magnetronmensen; dus was het meteen de laatste keer. ’s Avonds zijn we naar het Desert Christ Park gereden; een park waar het verval heeft toegeslagen. ’s Avonds nog een drankje voor de deur van het motel gedronken en redelijk op tijd naar bed.